Belay är ett systemstöd för redovisnings- och revisionsbyråer som vill arbeta strukturerat med ISQM 1, Reko och Rex. Tydlig vägledning, automatiska påminnelser och full överblick - allt samlat i ett verktyg som hjälper dig göra rätt.
Fler än 100 byråer och 5000 medarbetare använder Belay för att sköta sitt kvalitetsarbete
Systemet vägleder dig genom hela kvalitetsåret och håller koll på vad som ska göras när, där du kan automatisera återkommande moment och spara tid för hela teamet.
Samla kvalitetsarbetet på ett ställe och få full överblick i hela organisationen – med lokal flexibilitet, central styrning och full spårbarhet.
Utför digitala kontroller med hög kvalitet - Strukturerad, automatiserad kontrollprocess med datadrivet beslutsunderlag, analys och insikter.
Allt du behöver för att det ska vara enkelt att sköta kvaliteten på byrån
Planera, distribuera och följ upp kontroller och granskningar. Bygg egna flöden eller använd våra mallar.
Skapa digitala formulär med svarsalternativ, krav på motivering och bilagor. Betygssätt aktiviteter automatiskt.
Håll era register aktuella – manuellt eller via API
Koppla brister till konkreta åtgärder. Tilldela, påminn och följ upp inom systemet.
Följ upp efterlevnad på din organisation och var ni har brister & förbättringar att hantera. Färdiga rapporter för intern och extern rapportering.
Starta ett nytt kvalitetsår eller bygg vidare på föregående. Identifiera risker och definiera motåtgärder.
Använd färdiga mallar eller skapa egna. Bestäm vilka som ska delta och när de ska svara.
Formulär, checklistor och betyg sparas i systemet. Åtgärder vid avvikelser kan krävas och fördelas automatiskt.
Få översikter och exportera rapporter till styrelse, kvalitetsnämnd eller branschorganisation.
Få vägledning och struktur i det interna kvalitetsarbetet med automatisk felkontroll och steg-för-steg guider
Systemet guidar dig genom hela kvalitetsåret med tydliga instruktioner för vad som ska genomföras, dokumenteras och följas upp. Du får ett konkret arbetsflöde som minimerar risken för felbedömningar och förbiseenden.
Få en strukturerad vy över samtliga delar av kvalitetsarbetet: riskbedömningar, åtgärder, kontroller och uppföljning. All information är samlad, uppdaterad och sökbar i realtid.
Belay stödjer ett strukturerat och återkommande kvalitetsarbete. Standardiserade processer säkerställer att kvalitetsstyrningen bedrivs metodiskt och i linje med gällande regelverk.
Alla aktiviteter loggas och dokumenteras automatiskt, med tydlig koppling till ansvar och tidslinje. Det ger ett verifierbart underlag vid inspektion, uppföljning eller rapportering.
Systemet hanterar utskick och påminnelser utifrån fastställda tidsramar, så att uppgifter genomförs i rätt tid och enligt plan – utan behov av manuell uppföljning.
Vi på Belay ser integrationer som värdefullt och förstår att ni efterfrågar API:er. Har ni ett nuvarande system ni vill integrera Belay med, ta kontakt nedan så undersöker vi gärna möjligheten!
Över 100 byråer och 5000 medarbetare använder Belay
"Belay har hjälpt oss att strukturera vårt kvalitetsarbete. Det har inneburit att vi både kunnat effektivisera kvalitetsarbetet, samt förbättra vår dokumentation och säkerställa att det sker på ett konsekvent sätt."
”Vi har digitaliserat delar av vårt kvalitetssystem med hjälp av Belay vilket har resulterat i en effektivare och tydligare hantering av kvalitetsprocesser för både medarbetarna och central organisation”
“Vi har aktivt strävat efter att digitalisera vårt kvalitetssäkringssystem vilket vi med Belays hjälp har lyckats med. Vi ser också stora möjligheter till att effektivisera och förenkla övervakningen av vårt kvalitetsstyrningssystem.”
Vill du veta mer om Belay och vår plattform för att digitalisera ert kvalitetsarbete?
Via knappen nedan kan du boka ett möte med oss. Låt oss prata!
Har du en fråga eller vill diskutera era specifika behov? Fyll i formuläret eller skicka ett e-postmeddelande till hello@belay.se så återkommer vi till dig inom kort.